Leuk die Vikan Zone Planner, maar hoe gaat dat in zijn werk? En wat zijn de stappen die ondernomen moeten worden om het plan in elkaar te zetten? In dit blog geven wij je een voorbeeld, hoe je in vijf stappen aan het werk kan met de Vikan Zone Planner:
-
Organisatie
Je weet dat het anders moet, je wilt het beter doen of je bent op zoek naar een duidelijke oplossing om kruisbesmetting te voorkomen.
-
Inventarisatie
Een van onze specialisten komt op locatie inventariseren. Hij bekijkt de verschillende ruimtes, machines en opslagplaatsen. Tijdens de inventarisatie begint onze specialist met het maken van de plattegrond middels de Vikan Zone Planner App. Hij richt de ruimtes in zoals deze zijn, zodat hij ze later goed in kan vullen. Ook bekijkt hij welke producten nodig zijn voor de bepaalde ruimtes.
-
Optimalisatie
Onze specialist helpt je daarna het plan te optimaliseren. Waar loop jij tegenaan? Hoe kunnen we dit verhelpen? Wat is de beste plek voor het ophangen van de producten? Waarom? Samen maken jullie de Zone Planner compleet. Hierna kan er direct een pdf file uitgedraaid worden met hierop alle producten en informatie beschikbaar. Deze lijst kan weer gemakkelijk doorgevoerd worden als bestellijst en is handig voor eigen documentatie, voor als er bijvoorbeeld nabesteld moet worden.
-
Implementatie
Implementatie kun je zelf doen, gezien het plan erg duidelijk laat zien waar wat moet komen. Ook kunnen wij je helpen bij het implementeren van het uiteindelijke Zone Plan.
-
Certificering
Na juiste implementatie van het Vikan Zone Plan, ontvang je het officiële certificaat van Vikan als bewijs.